2014. november 14., péntek

Az MH17-es járat szemtanúi elmondták a BBC-nek, hogy egy ukrán vadászgépet is láttak - A BBC törölte a videót


Nem sokkal a tragédia után a BBC orosz tudósítója számos szemtanút kérdezett meg, akik azt mondták, hogy egy második repülőgépet láttak az égen pillanatokkal az MH17-es járat végzetes balesete előtt. A BBC eltávolította a jelentést. Miért?

Július 23-án, két nappal azután, hogy az orosz Védelmi Minisztérium bemutatott egy radar helyzetjelet egy ukrán Szu-25 vadászgépről, mely három kilométeren belül volt az MH17-es géptől, a BBC orosz szolgálata egy riportot sugárzott Olga Ivshina tudósítóval.

A riport akkor készült, amikor Ivshina és operatőre keresni indult a Torez városon kívül eső területen, ahonnan az amerikai kormány állítása szerint egy SA-11 BUK típusú föld-levegő rakétát lőttek ki a Boeing 777-esre július 17-én.

Ahelyett, hogy olyan szemtanúkat keresett volna, akik látták, vagy filmre vették a telefonjukkal a rakéta indításának füstnyomát (amint az alábbi videón látható az SA-11 tesztje Oroszországban), Ivshina olyan embereket talált, akik két hangos robbanást hallottak az égen, és ukrán harci repülőgépet írtak le az MH17-es járathoz közel. Ahogy Ivshina a riport elején ismertette, a donyecki helybéliek bizonyosak voltak benne, hogy az ukrán légierő lőtte le a Boeing utasszállítót.




Amint arról az RT (Russia Today) július végén beszámolt, azon az éjszakán a videó felkerült a BBC orosz szolgálatának honlapjára, amit a brit adófizetők által finanszírozott hálózat szinte azonnal el is távolított. A "404 nem található" oldalt lehetett csak ott találni, a tartalom eltűnt. (1) Az RT beszámolt a riport eltávolításáról (2), és a blogoszféra azon gyanújáról, hogy a brit kormány tüntette el a riportot annak érdekében, hogy megvédje Kijevet.

Jan Leder, a BBC orosz szolgálatának ügyvezető szerkesztője tagadta, hogy a BBC politikai indíttatású cenzúrával foglalkozna a július 24-i szemtanúk vallomását illetően. (3) Leder elmondta, hogy Ivshina jelentése nem felelt meg a BBC szerkesztési szabványainak, mert hiányoztak belőle az összefüggések, különösen a szakétői vélemények. Miközben Leder kijelentése nem határozza meg, hogy milyen "szakértőkkel" kellett volna konzultálnia Ivshina-nak, hogy megfeleljen a BBC szabványainak, azt látjuk, hogy a nyugati főáramú média által idézett szinte minden szakértő Washington és Kijev narratíváját támasztotta alá, hogy egy SA-11 rakéta lőtte le a gépet, ragaszkodva ahhoz, hogy egy Szu-25-ös földi támadó gép képtelen lelőni egy Boeing 777-est.

Ujságírók, és önmagukat szakértőnek nevezők, mint például az Aviation Week-től Bill Sweetman (4), az RFE/RL-től Glenn Kates (5), és a New York-i Egyetem professzora, Mark Galeotti (6) mind ragaszkodnak orosz és donyecki szematnúk azon állításához, hogy az MH17-es Szu-25 általi lelövése csak a Kreml propagandája. Mind Sweetman, mind Kates figyelmen kívül hagyta az Aviation Week, és az RFE/RL cikkek alatti megjegyzéseket, miszerint Ukrajna rendelkezik a Szu-25 M1-es modernizált változatával, mely képes elérni az orosz Védelmi Minisztérium részéről július 21-én ismertetett repülési magasságot.

Sweetman július 24-i cikke egy különösen hallatlan példája a ködösítésnek, mivel bizarrul ragaszkodik ahhoz, hogy egyetlen ukrán pilóta sem lenne képes 7000 méter felett feltenni egy oxigénmaszkot. Sweetman gúnyosan utal a Wikipédia módosítására a Szu-25 működési plafonját illetően, figyelmen kívül hagyva a bőséges bizonyítékot, hogy a Szu-25 M1 képes volt a 10000 méter feletti magasságban történő repülésre, már hónapokkal az ukrán polgárháború előtt.

Ez az újságíró azt is megjegyzi, hogy a Kijev párti Ukrajna Reporter Twitter oldal (@StateofUkraine) néhány órával korábban az MH17-es lelövése előtt arról számolt be, hogy az ukrán légierő elvesztett egy Szu-25 M1 gépet, melyet a lázadók lőttek le. (7) Ahogy arról az orosz bennfentes Saker (8) megjegyezte augusztus elején, az ukrán Szu-25-ösök képesek kilőni R-60-as rakétát (9)(8 kilométeres hatótávolsággal), és esetleg más levegő-levegő rakétát olyan könnyű célpontok ellen, mint egy utasszállító repülőgép. Ellentétben Sweetamn, Kates és Galeotti félrevezető elbeszéléseivel, egy ukrán pilótának nem kellett volna ugyanazon magasságot vagy sebességet fenntartani, hogy lelőhessen egy Boeing 777-es repülőgépet.

A BBC által törölt beszámoló, melyben az MH17-es járat katasztrófája közelében élők azt mondták, hogy robbanásokat hallottak a levegőben. A riporternő nem találta az állítólagos SA-11 BUK rakéták kilövésének helyét azon a területen, ahonnan a nyugati propaganda szerint elindították a föld-levegő rakétát, és ahol a szállító járművek nyomainak kellett volna lenniük.







Az orosz Védelmi Minisztérium 2014 július 21-én bemutatta a Szu-25 radarjeléről szóló bizonyítékokat.




Russian Insider

(1) - http://www.bbc.co.uk/russian/multimedia/2014/07/14072
(2) - http://rt.com/news/175476-bbc-deleted-report-mh17/
(3) - http://www.bbc.co.uk/russian/blogs/2014/07/140724_blog
(4) - http://aviationweek.com/author/bsweetman
(5) - http://www.rferl.org/
(6) - http://web.scps.nyu.edu/global.affairs/msga/people/faculty/galeott
(7) - https://twitter.com/StateOfUkraine/status/489755436661227520
(8) - http://vineyardsaker.blogspot.hu/search?updated-max=2014-08-
(9) - http://hu.wikipedia.org/wiki/R–60

Új Világtudat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.