2014. december 6., szombat

Az ESA asztronautája látott valamit az ISS közelében, amitől nagyon meglepődött


Az ESA (Európai Űrügynökség) (1) asztronautája, az olasz Samantha Cristoforetti (2) éppen dokkolni készült a Szojuz TMA-15M orosz űrhajót a Nemzetközi Űrállomáshoz november 24-én, amikor egy ragyogó narancssárga fény hirtelen tükröződése jelent meg az űrállomás hatalmas napelemein, ami egy pillantra sokkolta, és megijesztette őt. Az alábbi videóban hallani lehet a hirtelen meglepett hangját. Látott valami erőteljesen fénylő tárgyat, ami talán üdvözölni érkezett őket. Sokan tudják, hogy az űrállomás közelében heti rendszerességgel tűnnek fel ismeretlen tárgyak. Néha közel mennek, máskor távolabb lehet őket látni.

Az űrhajósokat minden eshetőségre kiképzik, tehát gyakorlatilag kevés dolog van, ami meglepheti őket. Talán az egyetlen, ami egy ilyen váratlan érzelmi reakciót válthat ki egy képzett asztronautából az, ha a közelben meglát egy idegen űrhajót. Érdemes meghallgatni a reakcióját.

Samantha az eset után a következőket írta:

"Ahogy elfordultam, hogy kinézzek, először visszafele tekintettem, és láttam a Szojuz egyik napelemét. Aztán a szemem perifériásan észlelt valamit. És ahogy lassan megfordultam, és felfogtam, hogy mit láttam, elöntött a csodálat és az öröm: az űrállomás volt az, de nem akármilyen kilátással. A hatalmas napelemeket elárasztotta valami lángoló, narancssárga, élénk, meleg, szinte idegen fény. Hangosan felkiáltottam, ami a dokkolás felvételén hallatszik, mivel azon a ponton nyílt kapcsolatban voltunk a küldetés irányítással. Anton figyelmeztetett, ezért megpróbáltam visszafogni a meglepetésemet, és visszatértem a dokkolás ellenőrzéséhez. Mikor később kilestem, a narancsszínű fény eltűnt."





Az ISS jelenlegi 42. küldetésének legénysége:

http://www.nasa.gov/mission_pages/station/expeditions/expedition42

(1) - http://hu.wikipedia.org/wiki/Európai_Űrügynökség
(2) - http://www.esa.int/Our_Activiti.../Samantha_Cristoforetti

http://www.astronautinews.it/2014/11/25/l-1-wow-wow-wow

Forrás: Új Világtudat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.